Se celebra un seminari a Barcelona per aprendre a usar la Fira Mediterrània per promoure espectacles
El Servei de Desenvolupament Empresarial de l'Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC) i la Fira Mediterrània de Manresa han preparat un seminari de formació amb la finalitat de donar eines i mecanismes perquè les empreses converteixin la fira en una plataforma de promoció i contractació dels seus espectacles o productes culturals. Ja han confirmat la seva assistència a la formació un total de 45 professionals. El seminari està dividit en dues parts.
El Servei de Desenvolupament Empresarial de l'Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC) i la Fira Mediterrània de Manresa han preparat un seminari de formació amb la finalitat de donar eines i mecanismes perquè les empreses converteixin la fira en una plataforma de promoció i contractació dels seus espectacles o productes culturals. Ja han confirmat la seva assistència a la formació un total de 45 professionals.
El seminari està dividit en dues parts. Al matí, es farà una sessió oberta a tots els artistes i empreses que hi vulguin participar, amb el lema “Com aprofitar la Fira Mediterrània de Manresa per donar a conèixer la teva marca”. Els objectius de la sessió de formació són compartir recursos i coneixements per treure el màxim profit de l’aparador de difusió que suposa la Fira Mediterrània, que enguany celebrarà la 14a edició del 3 al 6 de novembre. Com a mercat que és, a la Fira és imprescindible saber donar a conèixer els productes artístics. I en aquest sentit, l'eina prioritària per fer-ho és la comunicació.
El seminari l’obriran Jordi Bertran, gerent de la Fundació Fira Mediterrània; Tere Almar, la directora artística de la Fira; i Lídia Hinojo, la responsable d’atendre als professionals inscrits a la Fira. Ells parlaran de les eines de promoció que ofereix la Fira Mediterrània de Manresa. Tot seguit, Cristina Salvador, directora de l’empresa de comunicació aPortada, explicarà com es pot aprofitar la Fira per donar a conèixer la pròpia marca. Finalment, Bàrbara Branco, de l’àrea de comunicació cultural d’aPortada, convidarà a tots els presents a col•laborar en una Mediterrània 2.0.
La sessió de la tarda només està adreçada als professionals que participaran el 4 de novembre a la trobada entre empreses catalanes que actuen a la Fira i professionals estrangers interessats en les seves propostes. Aquesta trobada té lloc per primer cop, i es farà en plena celebració de la 14a Fira i en el marc de l’International Networking Meeting, el programa d’activitats adreçades als professionals inscrits. La idea és aprofitar la presència de gran nombre de professionals estrangers que hauran vingut a Manresa atrets per la programació de la Fira.
Aquesta sessió anirà a càrrec d’Antònia Andugar, gerent del Centre d’Arts Escèniques de Terrassa, i porta per lema “Improve your performance at Mediterrània International Networking Meeting” (Millora el teu rendiment al Mediterrània International Networking Meeting). Tal com indica el títol del seminari, l’objectiu és facilitar les eines comunicatives bàsiques per tal que els artistes puguin donar a conèixer les seves propostes als professionals estrangers. La sessió de la tarda es farà íntegrament en anglès i cal haver rebut la invitació pertinent per poder participar-hi.
El seminari és totalment gratuït i s’impartirà dijous 6 d'octubre al Museu i Centre d'Estudis de l'Esport Dr. Melcior Colet, al Carrer Buenos Aires, 56-58 (Torre) de Barcelona. La sessió del matí tindrà lloc de 9:30 h a 14:00 h, i la de la tarda, de 16:00 h a 20:00 h.