7 grups que han passat per la FiraMediterrània a l'estiu olímpic britànic

7 grups del total de 17 companyies de Catalunya i les Illes Balears que formaran part de la programació cultural britànica d’aquest estiu han actuat en les tres darreres edicions de la Fira Mediterrània de Manresa: Ne me títere pas, Leandre, Guixot de 8, Cia La Tal, Cia Katakrak, Cia Itinerària i la Cobla Sant Jordi.

7 grups del total de 17 companyies de Catalunya i les Illes Balears que formaran part de la programació cultural britànica d’aquest estiu han actuat en les tres darreres edicions de la Fira Mediterrània de Manresa: Ne me títere pas, Leandre, Guixot de 8, Cia La Tal, Cia Katakrak, Cia Itinerària i la Cobla Sant Jordi. Els artistes catalans seran presents en alguns dels festivals més destacats d’arts escèniques a nivell internacional, gràcies al suport del Departament de Cultura a través de l’Institut Ramon Llull (IRL) i l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC).

Algunes de les actuacions estan incloses dins el programa oficial vinculat als Jocs Olímpics, el London 2012 Festival. És el cas del Showtime Festival, l’únic completament olímpic, que ha programat Ne me titere pas amb Circumloqui; Leandre, amb Chez Leandre i Guixot de 8 amb els Jocs Artístics Interactius del segle XX, entre d’altres.

El conseller de Cultura, Ferran Mascarell ha contextualitzat aquesta forta presència de companyies catalanes al regne Unit en el bon moment que viuen les arts escèniques a casa nostra i en la necessitat de “la transferència i el préstec cultural, que enriqueix la nostra cultura. La cultura catalana no serà si no és internacional, posem les bases perquè ho sigui de forma continuada.

De la seva part, el director de l’IRL, Vicenç Villatoro, ha destacat que “la coincidència amb els Jocs Olímpics de Londres posa l’escenari britànic en el punt de mira internacional”, un factor que ajudarà especialment a la promoció d’aquestes companyies i els seus espectacles. En aquest sentit, Villatoro ha recordat que la tasca principal de l’IRL és “portar la marca de la cultura catalana als escenaris internacionals més ben il·luminats”.

La directora de l’Àrea de Promoció Internacional de l’ICEC, Marisol López, ha explicat que “aquesta programació és només una mostra que hi ha molts grups de casa nostra que surten a treballar fora”. “Des de l’ICEC, treballem molt amb les companyies perquè guanyin capacitat d’internacionalització i perquè aquestes trobin el seu mercat”.