La 15a Fira Mediterrània atrau més d’un miler de professionals a Manresa

  La factoria de l’arrel augmenta lleugerament el percentatge de professionals internacionals acreditats respecte al 2011   La Mediterrània promou els contactes entre professionals amb una nova fórmula, els speed datings, que omplen el 100% de les places disponibles  

 

La factoria de l’arrel augmenta lleugerament el percentatge de professionals internacionals acreditats respecte al 2011

 

La Mediterrània promou els contactes entre professionals amb una nova fórmula, els speed datings, que omplen el 100% de les places disponibles

 

L’activitat registrada a les xarxes socials de la Fira augmenta notablement respecte l’any passat

 

Manresa, 11 de novembre de 2012.- El context econòmic actual no ha desanimant els professionals de les indústries culturals assistents a la 15a edició de la Fira Mediterrània de Manresa. Ho demostra el més d’un miler d’acreditats –1.118– d’entre els quals un total de 115 –el 10,23%– són de procedència internacional, amb un augment d’un punt percentual respecte el 2011. De la resta, 874 són catalans, el 78,20% del total d’acreditats, i 129 procedeixen de la resta de l’Estat espanyol, l’11,5%.

 

El mercat manresà continua la seva aposta per les activitats adreçades als professionals, programant-ne un total de 70 sota la marca Mediterrània Professional Meeting. La bona rebuda d’aquesta iniciativa es pot valorar, per exemple, amb els speed datings –breus trobades entre professionals organitzades per la Fira per afavorir la proximitat–, que durant aquests dies han exhaurit les places disponibles tot generant 90 reunions de 15 minuts de durada cada una. El nombre d’acreditats a les jornades professionals –enguany englobades sota la temàtica de “La comunicació en els projectes culturals” – ha estat de 154. En el marc de la Fira ha nascut també una taula estable de treball entre les principals associacions del sector de les indústries culturals que aquest dissabte han compartit les seves inquietuds i visions sobre el futur.

 

Totes aquestes activitats s’han desenvolupat en la nova ubicació de la Llotja Professional, situada aquest any al Museu de la Tècnica de Manresa, que ha resultat un emplaçament òptim per a generar contactes i negoci dins del sector. I és que d’un mostreig voluntari i aleatori sobre els professionals acreditats a la Fira en l’edició de l’any 2011 per calibrar el nombre de contractes derivats durant un any, en resulten 1.405 contractes repartits entre la programació exhibida i la gestionada a la Llotja Professional. L’estudi s’ha realitzat a partir dels 693 ens acreditats l’any 2011               –exclosos els mitjans de comunicació que no tenen capacitat de contractació– i els 1.405 contractes resultants no suposen una única sessió o funció sinó que en resulta una mitjana de 2,2 sessions per contracte, per la qual cosa se’n deriven 2.428 funcions. Unes xifres que auguren una bona perspectiva per a les contractacions d’aquest 2012.

 

Espectadors

Pel que fa al públic, les taquilles de la Fira han expedit, fins dissabte a la nit, un total de 13.372 entrades, dels 95 passis d’espectacles de pagament, que representen un 66% de l’aforament disponible. La xifra, un 17,5% inferior al còmput equivalent a l’any anterior, segueix la tendència a la baixa registrada per ADETCA, l’Associació d’Empreses de Teatre de Catalunya, i ASACC, l’Associació de Sales de Concert de Catalunya, que han vist disminuir entre un 20 i un 30% l’assistència d’espectadors des de la recent pujada de l’IVA. Fins dissabte a la nit, s’havien exhaurit totalment 10 de les 95 sessions de pagament programades. Si tenim en compte que el recompte que oferim no suma les entrades que es puguin vendre diumenge, la minoritzacio a Manresa estarà per sota de l'experimentada a la mitjana catalana.

 

Pel que fa a les incidències, hi ha hagut cancel·lacions en tres espectacles que s’han produït per causes alienes a la organització de la Fira. 

 

Xarxes socials

La Fira Mediterrània no és aliena a la creixent activitat que viu el sector cultural a les xarxes socials. La web de la Fira –firamediterrania.cat- ha rebut durant el mes de novembre un total de 19.083 visites procedents de 72 països. Així mateix, canals com Facebook -2.420 admiradors- Twitter -905 seguidors- i Myspace -18.540 visites- han augmentat notablement la seva activitat respecte l’any anterior. Durant els dies de la Fira, el hashtag #Fmediterrania ha arribat a les 360.316 impressions i 34 persones han seguit les Jornades Professionals, que s’emetien per primer cop via streaming.